دانشگران طرح تحول شهرستان سرباز
آخرين مطالب
لينک دوستان
>
لوگوي همسنگران
طراح قالب

آخرین قسمت ویژه برنامه ٢٠٢٠ با موضوع نحوه عضویت در سازمان جوانان هلال‌احمر و هم‌قدم شدن با جوانان سرخپوش این سازمان از شبکه سه سیما با حضور چهار جوان برتر و فعال و همچنین معاون امور جوانان هلال‌احمر استان اصفهان
پخش شد.
این برنامه درقسمت پایانی به نحوه عضوشدن و همراه‌شدن جوانان با جوانان هلال‌احمری اختصاص پیدا کرد که حیدرعلی خانبازی در مورد این موضوع گفت: «اعضایی که در استان اصفهان در قالب کانون‌های مختلف سازماندهی شدند، قریب ۷۰‌هزارنفر هستند. این اعضا بنا به تخصص‌ها و علاقه‌مندی‌‌شان و همچنین حضور در برنامه‌ها طبقه‌بندی می‌شوند. اعضای فعال، اعضای عادی و اعضای ویژه. ضمن این‌که همه این اعضا مثل هم نیستند و درواقع با انتخاباتی که انجام می‌شود، ۵نفر در هر کانون عضو شورای اجرایی می‌شود که از این تعداد یک‌نفر دبیر و یک‌نفر نایب دبیر انتخاب می‌شوند که به طبع فعالان این کانون هستند.» او با بیان این‌که کانون‌های ما در شاخه‌های دانش‌آموزی، طلاب، روستایی و آزاد فعالیت می‌کنند، افزود: «تفاوت اعضای عادی، فعال و ویژه در نوع آموزش به آنها و مدت زمانی است که با هلال‌احمر همکاری می‌کنند.» خانبازی در ادامه توضیح داد: «طرح دادرس مخفف دانش‌آموز آماده درشرایط سخت است که برای این طرح دوره‌های آموزشی تهیه شد و دانش‌آموزان از مقطع اول دبیرستان به بعد می‌توانند از این دوره‌ها بهره‌مند شوند. این دوره‌ها با زبان ساده‌ای درنظر گرفته شده تا دانش‌آموزان به راحتی با این دوره‌ها آشنا شوند و خود سفیرانی برای انتقال این آموزش‌ها به خانواده‌هایشان باشند و درکنار آن فعالیت‌های امدادی و عام‌المنفعه را انجام دهند. اکثر مشارکت‌های جوانان در برنامه‌های امدادی و تربیت نیروهای متخصص از میان همین دانش‌آموزان است.»
آخرین قسمت هم همانند قسمت‌های دیگر برنامه ۲۰۲۰ میزبان چهار جوان برتر و فعال هلال‌احمر بود که شنیدن حرف‌های آنها از آموزش‌هایی که دیده‌اند، جالب و جذاب است. ابوالفضل امینی هرندی دانشجوی رشته کارشناسی ارشد مکانیک از جوانان اصفهانی است. او در مورد دورانی که با هلال‌احمر داشته است؛ می‌گوید: «سابقه حضور من به زمانی که یک دانش‌آموز بودم، برمی‌گردد که در کانون‌های دانش‌آموزی آموزش‌های مختلف را دیدم. دوره‌های کوهستان و غواصی و کمک‌های اولیه را دیدم. سعی می‌کنم تمامی چیزهایی که در بحث امدادرسانی درکنار هلال‌احمر یاد گرفتم را به همنوعان خودم یاد بدهم و حس نوع‌دوستی را نهادینه کنم. امسال به‌عنوان ارزیاب سازمان جوانان، برنامه‌های ارزیابی را پیگیری می‌کردم، درجشنواره علی‌اکبر هم جوان برتر بودم.»
 صالحه جعفری کارشناس الکترونیک و از جوانان تهران است که او هم این‌طور توضیح می‌دهد: «من از‌ سال ۹۰ وارد جمعیت شدم. با فراگیری آموزش های کمک های اولیه شروع کردم و  دوره ها را ادامه دادم. درمسابقه رفاقت مهر رتبه برتر را در رشته امداد و کمک‌های اولیه کسب کردم.» در ادامه آخرین قسمت از برنامه گزارشی از سامانه جامع عضویت و نحوه عضوشدن در این سامانه پخش شد. این سامانه از اساسی‌ترین موارد مهمی است که جوانان در ابتدای ورود به هلال‌احمر با آن سروکار دارند و درواقع می‌توانند به صورت الکترونیکی در آن عضو شوند و مدارک دوره‌هایی را که گذرانده‌اند را در آن قرار دهند تا پرونده عضویت آنها کامل شود.

 




برچسب‌ها:
[ 20 / 9 / 1394برچسب:, ] [ ] [ دانشگران شهرستان سرباز ]

درباره وبلاگ

دانشگران طرح تحول شهرستان سرباز
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 366
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1